TEA JUNKIE

Har kommit på att pepparmynta måste vara en av de godaste tesorterna. Känner själv att det är lite otippat! Låter inte alltför gott, men det är det. Får definitivt en plats bland övriga favoriter (exempelvis citron, peach/mango & english breakfast).

Te är verkligen underbart, lätt en av världens bästa drycker. Min vän Johannes tycker dock att kaffe är bättre. Jag kan hålla med om att det är bra, men det är ju så mycket omständigare att tillaga! Därför orkar jag aldrig göra det hemma (tvivlar på att jag ens kan hantera kaffekokaren), vilket gör att te blir bättre. Även om det, för att citera J, är omanligt.
Jag hoppas verkligen att jag kan överleva att mitt tedrickande drar ner min annars så framstående manlighet en smula.

(Dock kan jag inte hålla med om att kaffe skulle vara manligare. Kaffekärringar har man hört talas om, men kaffegubbar?)
Trackback
RSS 2.0