100127

Nu har jag varit hemma från skolan lääänge. Stannade hemma torsdag-fredag förra veckan på grund av hemsk halsont. Sedan hade jag alla planer på att gå i måndags, men efter att jag jobbat i söndags blev jag dunderförkyld och kunde knappt varken prata eller andas, så jag kände att jag likväl kunde stanna hemma igen. Kändes likadant i tisdags så det blev ingen skola då heller. Idag skulle jag bara haft en lektion och pappa behövde hjälp med att passa min lillasyster, så jag stannade hemma idag med även om det inte varit nödvändigt för min del! Sen märkte jag igår att vi har studiedag på fredag, så det kommer bara ha blivit fyra skoldagar för mig på två veckor (ska ju gå imorgon, haha).
Folk tror väl att jag varit dödssjuk ;)

***

Idag skulle jag som sagt passa lillasyster Astrid. Hon var som hon brukar, jättesnäll ibland och väldigt tjurig när hon inte får som hon vill. Innan hon skulle äta gick jag på toa och när jag kom ut fick jag en mindre trevlig överraskning. Astrid stod utanför dörren, helt vit. När jag sedan tittade in i köket såg jag att halva rummet var täckt med mjöl, inklusive hennes öppna leksakslåda! Jag blev självklart arg, tog av henne de mjöliga kläderna och satte henne sedan lite aggressivt i en fåtölj. Hon blev lite ledsen i några sekunder, men jag tror att hon förstod att hon gjort något dumt, för sedan satt hon där stilla i fåtöljen medan jag städade upp i köket (vilket tog sin lilla tid).
Efter detta var hon dock ovanligt snäll, haha ;)


Astrid på promenad.

Trackback
RSS 2.0