THE MEADOW

Nu har jag suttit vid vårat piano i ett par timmar och försökt lära mig "The meadow" (soundtracket till New moon). Både vänster- och högerhanden kan sina första 36 takter väldigt bra, men av någon anledning vill de inte samarbeta! Jag är i och för sig ingen pianist, men hur svårt kan det vara? Jag kan sätta ihop det någorlunda ändå, om man tillåter ett varierande tempo och sporadiska pauser, men det är irriterande att inte genast få ett flyt i det. Jag vet att det är omöjligt för en mycket ovan pianist att direkt sätta ett pianostycke som detta, men när höger- och vänsterhandens olika slingor i sig är relativt enkla är det oerhört frustrerande när hjärnan inte låter händerna spela dessa två melodier på samma gång utan svårigheter. Det resulterar i att jag sitter vid pianot i flera timmar och när jag sedan reser mig känns det som det tagit en kvart.

Trackback
RSS 2.0