LACK OF SNOW

Nu tycker jag allt att det kan ta och snöa igen! Kom ju snö runt 5e december, men den smälte bort efter ett par dagar. Det kändes ganska snopet, först var det världens snöstorm i cirka två dagar och helt plötsligt var allt bara borta! 
Nu är det i princip bara en vecka kvar till julafton och jag har inte minsta lilla tillstymmelse till julkänsla.

Jag har egentligen ingen större glädje av snön med tanke på att jag inte åker skidor eller något sådant, men det är ju hemskt om man ska behöva titta ut genom fönstret på julafton och se grönt gräs..


Lite hopp har jag dock ännu. Just nu faller stora snöflingor utanför
fönstret (syns inte på bild), men det är alldeles för varmt för att de inte
ska smälta bort så fort de träffar marken! Men förhoppningsvis går
temperaturen ned under nollan snart och då kanske vi får en vit jul ändå..


Trackback
RSS 2.0