VISDOMSTAND ALL OVER AGAIN

Jaha, då var ännu en visdomstand utdragen. I våras, när jag drog ut min första, sa tandläkaren att om jag i slutet av året trodde att den mittemot växt tillräckligt för att tas så skulle jag höra av mig. Inte för att den nödvändigtvis skulle ge problem, men för att det är lika bra att dra ut dem i förebyggande syfte. Åtminstone medan det fortfarande är gratis! I januari är det ju nämligen slut på min share of gratis tandvård.
Därför ringde jag till folktandvården i förrgår, men jag trodde inte det fanns en chans att de skulle ha någon tid innan årets slut. Dock hade de uppenbarligen en öppning, så 7.10 imorse var jag på plats.

Jag trodde inte att de skulle kunna dra ut tanden, med tanke på att den bara växt ut på "ena sidan". Men tandläkaren kollade lite och konstaterade sedan att han kunde ta den! Då blev jag plötsligt väldigt nervös, för jag hade nog undermedvetet ställt in mig på att han inte skulle dra ut den. Hatar att bli bedövad, när de tar på insidan är det himla obehagligt!
När han slitit i tanden en liten stund kände jag att det gjorde lite ont, så då var de tvungna att lägga ytterliggare lite bedövning.. Den här tanden var absolut värre att dra ut än den förra, hörde hur det knakade och grejer. Men det gick fort ändå, 20 min från det att jag kom till att jag gick! Och det känns definitivt skönt att veta att jag slipper lägga ut strax över 800 kronor på det i början av nästa år istället..

Trackback
RSS 2.0