WHAT ARE THE ODDS

Lite då och då (eller snarare väldigt sällan), lägger jag upp videos på youtube där jag sjunger och spelar gitarr. I april lade jag upp en cover på Gregory Alan Isakov's "If I go, I'm going" och när jag idag kollade min inkorg på youtube (vilken även det sker väldigt sällan, med tanke på att aktiviteten där är minimal) hade jag fått ett meddelande angående den.

Det är ju alltid roligt att få positiv respons på det man gör, men jag kan väl bara säga som så att jag blev en smula chockad...

"I just wanted to tell you that I think you've done a wonderful and creative job on covering If I Go, I'm Goin. I typed in the title a while ago in a you tube search and found dozens of version of this tune. Not to say anything bad about the other versions but, I really enjoyed yours. If I Go, I'm Goin is a song I started writing about a house in the Mojave desert in southern California about 3 years ago. I ended up bringing it to a festival and Gregory and I finished it as a co/write. Gregory and I write songs together all the time and this is by far one of our favorite co/writes. Thank you for doing such a nice job on an old song of ours.
I hope you have a good Christmas
Cheers
J Wagner"


Utan att överdriva kan jag ju säga att det gjorde min dag när jag fick en sådan kommentar av LÅTSKRIVAREN. Jag menar, vilka är oddsen att personen som faktiskt skrivit denna låt söker efter den på youtube, hittar min cover bland massa andra, tycker om den och talar om det? Det är ganska insane, om jag får säga det själv.

Trackback
RSS 2.0