THE END

Såg precis sista Harry P med Emma. Jag gillade inte del 1 särskilt mycket, men sista delen.. Gud. Lätt bäst av alla de åtta filmerna! Jag har ju älskat böckerna i 10 år och aldrig tyckt att filmerna riktigt kunnat mäta sig med böckerna. Jag har alltid tyckt "filmen var bra, men inte lika bra som boken. De har ju tagit bort så mycket!" De hade ju kortat ned denna litegrand med, men det gjorde inget. Jag fick kämpa för att hålla tillbaka tårarna ett flertal gånger! Jag tror dock att man tjänar på att ha läst sista boken, är ju vissa detaljer man kanske inte riktigt förstår eller bara inte får samma känsla för på grund av att man inte läst. Åh.

Vill bara krama Snape.
(Ska nu börja läsa böckerna igen. Den första ligger bredvid mig, utan framsida och med flera lösa sidor. Hoppas bara att ingen saknas.)
Trackback
RSS 2.0