UNDERLIG DRÖM

Jag drömde en konstig dröm inatt. Kommer dock bara ihåg en liten del av den, vilket antagligen betyder att det var den konstigaste delen (vilket jag verkligen hoppas att det var, haha).

Jag vet inte i vilket sammanhang detta hände eller så, men denna lilla del jag kommer ihåg utspelade sig i ett litet rum med vitt golv och gråa väggar. Det enda som hände var att jag stod och kollade på en fisk som låg på marken, jag tror att den var död. Helt plötsligt sprack fiskens mage upp och ut rann någon sörja med diverse saker, ex. varmkorvar och snäckskal, och det luktade starkt av hav. Dock ingen behaglig sommardoft, det var snarare en kväljande stank av tång och fisk. Jag kunde inte sluta stirra på denna bisarra blandning på golvet och plötsligt öppnades även fiskens huvud. Dock verkade den inte ha någon hjärna, istället fanns där en ihopringlad ål som krälade runt på golvet när den blivit fri.

Jag minns att jag mådde illa i drömmen och att jag fortfarande gjorde det när jag vaknade (föga förvånande). Efter ett tag släppte illamåendet, men när jag stod på min prao och skannade in bilder som någon skulle ha till en fotoalmanacka kom det tillbaka. Jag blev kallsvettig & yr och var säker på att jag skulle spy, men som tur var slapp jag det!

Nu ska jag ta en dusch och sedan antagligen se sjätte (tror jag?) avsnittet av Heroes säsong 4. Ser det på internet med tanke på att den säsongen inte visas i Sverige än. Funderade igår på om det är lagligt, men det borde det väl vara? Jag laddar ju inte ned, så jag tror inte att jag gör något olagligt, dock är kanske de som lagt upp videorna inte helt laglydiga..?
Trackback
RSS 2.0