VACATION

Det har nu gått en sisådär hundra år sedan jag skrev sist. Jag har bara inte orkat skriva, har inte haft överdrivet mycket att skriva om heller. Har mest jobbat och spenderat helgerna i stugan :)
Men nu är jag äntligen ledig! :D Efter fem veckors jobb ska jag nu njuta av lika många veckors ledighet. Fint är det.

Jag har förresten tänkt på en sak. Jag fick semester senare än de övriga jag jobbat med större delen av tiden, och samtidigt som jag i mitt huvud varit lite småsur över detta (inte så att jag klagar, pengar är aldrig fel) har jag tänkt att "jag sommarjobbar ju bara, det är ju jobbigare för dem som har jobbat hela tiden". Men varför skulle det vara det? Jag gör precis samma jobb som de och jag har ju inte precis varit ledig innan jag började jobba! Jag gick ju i skolan, skrev uppsatser och grejer. Det är inte heller så lätt. Jobbet har varit lättare än det, man behöver ju inte ta med sig det hem.
Nu låter det dock som om detta är en väldigt negativ tanke, det är det inte. Bara en ärlig iakttagelse.
Trackback
RSS 2.0