SICKO

Tänk att man alltid ska bli sjuk när det passar minst. Har varit hemma från skolan igår och idag på grund av hemsk förkylning med hosta och feber. Trots att jag mår sämre idag än igår så måste jag gå imorgon, då min klass ska ut med ekobussen. Jag har nämligen hört ryktas om att en missad tripp med denna buss resulterar i ett IG i naturkunskap, såvida man inte åker med en annan klass senare. Jag tänker inte få IG på grund av detta, men jag vägrar åka med en annan klass. Det är illa nog att behöva vandra runt i skogen en hel dag (eventuellt i regn, vilket inte passar en person som jag som ej äger ett par stövlar), tänker verkligen inte göra det tillsammans med 30 personer jag inte känner! 

Dock vet jag inte hur jag ska klara av att klampa runt i mossan i sju timmar imorgon med tanke på att jag blir yr av att bara sitta på en stol och skriva detta inlägg. Livet är hårt. Nu ska jag lägga mig och vila efter denna strapats.

***

Edit: Mailade läraren och han sa att jag ska vara hemma om jag är sjuk. Dessutom sa han att jag får göra uppgifter i boken eller liknande om jag inte vill åka med en annan klass! Känns verkligen skönt, nu slipper jag avlida i skogen imorgon.
Trackback
RSS 2.0