WEDNESDAY

Började dagen idag med att åka ner till Huskvarna körskola och gå riskettan. Från halv nio till tolv lyssnade jag på körskollärarens föreläsning om risker i trafiken, trötthet och alkohol med mera. Svarade på frågorna jag fick så jag blev godkänd, men jag tycker ändå att det kändes ganska onödigt. Man vet redan att man inte ska köra bil när man är trött och att rattfylleri inte är okej! Känns lite som om man betalat 700 kr för en lektion i sunt förnuft, men är det obligatoriskt för att kunna ta körkortet så är det.

Det är dessutom Operation Dagsverke idag, meningen är att vi ska jobba på något vis för att samla in pengar till behövande. Jag har därför spenderat de senaste fyra timmarna i landet och rensat så det stått härliga till. Det var mycket jobbigare än jag trodde och gick väldigt långsamt trots att jag tyckte att jag var effektiv! Avslutar detta inlägg med en upplysning om att konsekvensen av trädgårdsarbetet blev att min rygg gör sitt bästa för att döda mig.
Trackback
RSS 2.0