JULBAK OCH J1

Jag köpte en ny kamera i fredags. Nikon J1. Hej hopp. Är ju inte lika bra som min förra, men den är en kompakt system, så nu kommer jag åtminstone orka ta med mig den och faktiskt fota! (Det är min plan iallafall..)

***

Förra veckan vikarierade jag på förskolan hela veckan, plus att jag städade hela stället varje dag. Blev ju rätt trött, men det är värt det i slutet av månaden ;) I helgen har jag främst ägnat mig åt julbak, samt att bli sjuk. Har dragit på mig världens förkylning igen, plus att febern smög sig på idag med. Känns ju sådär att inte kunna jobba! Förhoppningsvis orkar jag dra mig dit imorgon iallafall.


Pepparkakshus á la familjen.


En liten skål med ett smakprov på mina eminenta godistillverkarfärdigheter,
samt pepparkaksbak i bakgrunden.
Jag anser mig nu vara expert på Rocky Road.
Som ju är väldigt komplicerat att tillaga.


Astrid "bakar" pepparkakor.
(Bild tagen med min Iphone)


(Bild tagen med min Iphone)


Glögg.


Astrid hjälper mig att göra julkola.


Jag ville förövrigt döda någon när jag skulle slå in de där jävla kolorna.
De smälte ihop, smälte samman med skärbrädan, rann över mina fingrar osv.
Blev dock lite bättre när jag, efter att aggressivt ha kämpat med sisådär hälften av geggan, ställde ut kolan i kylan en stund till.
Nu ligger de fint inslagna och ingen kan ana den bakomliggande frustrationen.


Har ju som sagt lyckats bli dunderförkyld (läs dödssjuk), men det
känns allt lite bättre när man får en oväntad julklapp av chefen!

***

Förövrigt lyckades jag idag, trots feber osv, med en stor bedrift. Jag är sämst på att skriva låttexter, min årliga dos av kreativitet är oförskämt liten och jag brukar som mest kunna få till en halvtaskig låt per år. Idag påbörjade jag en låttext, samt hittade ett par rader jag skrivit ned för några månader sedan och glömt bort. Och jag avslutade båda låtarna. Eller ja, texterna då. Melodin får vänta tills jag är sångbar igen!

Trackback
RSS 2.0