KRETA

Gud, vad jag är dålig på att uppdatera. Men det har dock inte hänt så mycket sedan sist! Kom nyss hem från en vecka i stugan, som var mysig trots ganska dåligt väder. Igår var jag och Cornelia ute och gick i skogen i 3 timmar! Vi hittade lite kantareller, även om det nog är lite tidigt för sådant än, då det vi hittade var ganska smått.



Men den 29 juni bokade jag och mamma min studentpresent, så 1 juli drog vi till Kreta! Vi bodde på ett litet lägenhetshotell i Kato Stalos, precis vid havet. Vi hade verkligen tur som fick ett så bra hotell/läge när vi bokade så sent :) Vi solade och badade (till och med mamma badade både i poolen och havet. Varje dag!), och annat vore väl konstigt när det var 35 grader och konstant sol varje dag! På kvällarna åt vi ute, antingen på någon av tavernorna i Kato Stalos eller så åkte vi in till den lite större staden Chania, där vi även shoppade lite.









På onsdagen bokade vi in oss på en turistutflykt ;D Första stoppet var en droppstensgrotta, vilken man var tvungen att gå uppför ungefär en miljon trappsteg i värmen för att komma till. Men jag och mamma hittade iallafall en liten stol där.

(Jag var bara liiiite varm..)


Nästa stopp var vid stranden Elafonissi, som kallas Kretas Maldiverna. Smeknamnet passade verkligen, stranden var kritvit och vattnet kristallklart! Bilder gör den inte rättvisa.


Sedan åkte vi till en av guidens favoritrestauranger, där en specialitet tydligen var rökt get. Jag och mamma kände oss lite äventyrliga och valde därför att testa det, men jag tänker inte ens lägga upp bild på maten, för det såg inte så aptitligt ut.. Men det var iallafall gott, det lilla man kunde pilla ut som inte var fett eller ben..

Sista stoppet var vid en tant som längs vägen ställt upp ett bord med sina hemmagjorda varor, där man fick smaka och handla.



Vi fick besök av en katt vid frukosten..


Det var en väldigt mysig (och varm!) vecka :)

***

Nu ska jag öva inför morgondagens konsert! Jag, mamma och Cornelia sjunger och spelar i Hakarps kyrka kl. 20.00. Kom gärna och titta om ni har vägarna förbi! :) 

Trackback
RSS 2.0