L. WINNERBÄCK

Nu har vi haft fem Luciaframträdanden (egentligen sex, men jag var inte med på det ena pga anledning nedan) och vi har nio (?) kvar. Jag tror att det är sex stycken imorgon, för landshövdingen, skolan och lite andra ställen. Ser inte precis fram emot att gå upp vid fyra för att kunna vara i skolan 5.50... 
Dessutom ska vi lussa i pausen under lördagens HV-match! Lite jobbigt att det är vid fem på en lördag, men ändå roligt att ha flera tusen personer som tittar :) Får bara hoppas att vi inte gör bort oss och sjunger mesigt eller falskt!

Anledningen till att jag och Johanna inte var med på gårdagens luciatåg var att vi var på Winnerbäck! Det var underbart bra. Vi stod i princip längst fram (hade en person mellan mig och staketet), vilket gjorde att man flera gånger fick ögonkontakt med Lasse själv. Det är konstigt hur man kan bli helt till sig när en person ser en i ögonen! Jag menar visst, han är en känd musiker, men samtidigt är han mest en vanlig människa. Men av någon anledning ser man musiker och skådespelare som högre stående varelser och när man t.ex. är på konsert är det omöjligt att ta till sig att man faktiskt bara är enstaka meter ifrån dessa personer. Man vill förstå, men det går inte, hur mycket ögonkontakt man än får! ;) 
Det är lite sorgligt att man själv kommer ihåg så väl att han sett rakt in i ens ögon, medan han antagligen inte ens reflekterade över att man stod där. Han lägger ju knappast ansikten på minnet!
Men det var iallafall otroligt bra, han hade valt väldigt bra låtar. Underbart.

Trackback
RSS 2.0