HELG I GÖTEBORG

Lördagen spenderades först på stan med Cornelia och när klockan var strax innan fyra stressade vi tillbaka till hotellet där vi gjorde oss i ordning inför kvällen. Vid tjugo i fem var vi framme vid Ullevi där Green Day skulle spela :) När jag gick i sexan-sjuan var jag ett galet Green Day-fan och även om jag inte är obsessed längre så är de fortfarande bra. Hade det inte varit för dem hade jag kanske aldrig börjat spela gitarr eller varit intresserad av musik på samma sätt, jag hade kanske fortsatt att mest lyssna på rix fm ;) Men iallafall, när vi anlänt till Ullevi började vi leta efter rätt kö. Efter en stund såg vi en stor skylt där det stod "Planen" och framför den stod en gigantisk folkmassa, ingen kö, bara en stor klump av människor. Tydligen var detta kön. Ungefär en timme senare var vi inne och trots att vi kommit ganska sent fick vi väldigt bra platser långt fram och ju senare det blev desto närmre kom vi ;) Som alltid var konserten väldigt bra, men redan innan vi kommit ut från arenan kändes det som att det aldrig hänt. Som vanligt.

Igår gick familjen på Liseberg hela dagen, vilket också var roligt ;) Första gången Astrid var där och hon tyckte nog att det var roligt, trots att vissa saker var lite läskiga. Till exempel berg&dalbanan för barn (vilket jag inte är förvånad över, hon är ju bara två år!) och dessutom vågade hon inte sitta på en häst i ponnykarusellen, rädd för att ramla ner :)
Trackback
RSS 2.0